Jak jsme se vydaly do Amsterdamu

Od Anna - čtvrtek, prosince 22, 2016

Půlka listopadu za námi.
Jelikož jsem promarodila celé podzimní prázdniny, zůstala jsem doma pod peřinou s litry čaje a kapesníky. Avšak mamka navrhla, že mi to vynahradí (aneb mám tu nejlepší mamku na světě!). A tak na poslední chvíli plánujeme malý výlet, avšak nevíme kam. Projíždíme portály s letenkami, nejrůznější hotely v akci a slevy. A tak nás obě napadlo, že bychom se na pár dnů mohly podívat do země kol a větrných mlýnů, do Holandska, přesněji do hlavního města Amsterdam.
A tak kupujeme letenky, rezervujeme hotel a jede se. Jako při každém cestování jsem byla opravdu natěšená, plná nejrůznějších představ a plánů.

Amsterdamská kola naprosto všude

Jelikož jsme dorazily v pátek odpoledne, měly jsme hned první den možnost spatřit večerní Amsterdam. Kolem byla překrásná světýlka, která se odrážela na hladině všudypřítomných kanálů. I přesto, že jsme s mamkou jely dá se říct "mimo sezónu", všude bylo nespočet turistů, ale samozřejmě i místních. Moc se mi líbilo, jak z té atmosféry lidí a samotného města  sálal život.

Následující den ráno jsme se nasnídaly v našem hotelu, který byl mimochodem opravdu skvělý. Pokoje byly čisté, útulné a snídaně velmi dobré. Navíc k tomu všemu u hotelu stavěla tramvaj, která vás doveze za 15 minut do centra Amsterdamu, až jsem si říkala, co víc si přát.
Celou sobotu jsme s mamkou strávily poznáváním všemožných uliček a kanálů. Člověku přijde, že ani nemusí chodit do muzea, jelikož si připadá, jakoby už se v jednom právě nacházel. Architektura Amsterdamu mě tedy vskutku uchvátila.

Slavné holandské domy stojící na vodě
Bloemenmarkt, mistní proslavený trh s květinami

_______

Neděli jsme s mamkou částečně strávily procházkami, avšak většinu dne jsme udělily muzeům, jelikož nám místní počasí moc nepřálo.  A tak jsme se zašly podívat do Van Goghova muzea, Rembrandtova muzea, Van Rijks muzea a dokonce do muzea kabelek. Mohu říct, že jsem si to opravdu užila. Vidět známé obrazy na živo, dozvědět se o nových umělcích a jejich dílech. A také jsem v životě neviděla takové množství kabelek! Byl to skvělý den.

Van Gogh, Autoportrét

Osobní zbírka Rembrandta

Van Rijks muzeum

Muzeum kabelek

______

Pondělí jsme s mamkou strávily většinou v kavárnách, jelikož déšť ani silný vítr neustával. Nicméně ani to nás nezastavilo. Prošly jsme zbývající místa, kde jsme nebyly a uviděly úplně celé město.
Náš pobyt v Amsterdamu jsme si velice užily a já si odvezla nespočet dojmů a nových zážtiků.

Má nejmilejší a nejdůležitější

Obchůdek pojmenovaný stejně jako já a má mamka. No není to náhoda?

Pár dojmů o Amsterdamu:

- Je to krásné město. Již od prvního okamžiku jsem si naprosto zamilovala místní architekturu, je v ní jakési nepopsatelné kouzlo. Každý dům je podobný, ale zároveň tak jiný! K tomu všemu mají všechny místní domy obrovská okna, ve kterých lze uvidět mistní život Nizozemců.

- Nevím  proč, ale představovala jsem si, že je Amsterdam mnohem menší město. Ani nevím, proč jsem si to myslela. On je totiž Amsterdam vcelku veliké město, ale není těžké se v něm ztratit, mnohé kanály a matoucí názvy ulic vám jako turistovi mohou způsobit dost velký zmatek v hlavě.

- Asi jedna z věcí, se kterou jsem musela počítat je všudypřítomná mariuhanna a její zápach. Nespočet turistů si sem jezdí především proto, aby si mohli "zahulit" a navštívit třeba i Red Light Distirct (= ulice s chlípnými slečnami a domy mládeži nepřístupné). A proto nebylo divu, že skoro každý druhý tu měl v ruce právě zmíněnou trávu nebo samotnou trávou zapáchal. Mně jakožto odpůrci drog to nebylo tak moc příjemné, ale jak se říká, člověk si zvykne ke všemu..

- Samotní lidé a jejich kola. Nizozemci na mě udelali naprosto jiný dojem, než třeba Dánové. I přesto, že obě tyto země jsou bohaté na obyvatele s koly, v Kodani mi přišli dost milí, kultivovaní. Zatímco v Amsterdamu jsem se musela několikrát rozhlédnout, anižby mě nesrazil nějaký cyklista. Přišlo mi, že zde má kolo přednost snad úplně přede vším. A možná je to jen můj dojem, ale Nizozemci mi přišli dost odtažití, často naštvaní. neustále někam spěchající. Ale jak říkám, třeba to tak není. Jen přece tu zde bylo i spousta vysmátých turistů, kteří to vyrovnávali.

- A po tom všem mohu říct, že bych se do Holandska chtěla opět podívat, především do menších měst. Uvidět jarní tulipáný a větrné mlýny, jiný způsob života. Amsterdam mě nadchl svoji architekturou, ale svůj život bych si tam představit nedokázala.

___

A to by bylo vše z mého článku o Amsterdamu, mějte krásné a pohodové Vánoce.