Chybějící atmosféra Vánoc

Od Anna - středa, prosince 23, 2015

Všude kolem jen slyším, tento rok to není ono. Mám pocit, že nejsou Vánoce, ale jaro. 
I já sama mám trochu zvláštní pocity z letošních Vánoc, jak už jsem ale psala v předešlém článku, vše kolem mi přijde uspěchané, rychlé, proto si neuvědomuji, že už je prosinec. Navíc co si budeme povídat, venkovní počasí taky moc nenasvědčuje zimě. Ale jen bych chtěla dodat, že tohle možná bude jednou normální, jelikož globální oteplování způsobuje své. Ale musím také podotknout, že už byly zimy beze sněhu, jen si je možná tolik nepamatujeme jako ty, kdy sníh byl. Například si pamatuji, že předminulý rok napadl sníh už v říjnu, minulý zase vůbec. Proto si myslím, že se k nám sníh opět vrátí, jenom nevím kdy.

V tomto článku bych se s vámi chtěla podělit o několik rad či nápadů, jak se vžít do té "Vánoční" nálady aneb co zabírá na mě.


Hudba

Hudba je jedna z věcí, která často ovlivňuje mé pocity, moji náladu a právě tak i o Vánocích mě dokáže naladit do té právé radostné nálady. Nejraději poslouchám starší interprety jakožto: Frank Sinatra, Dean Martin a Elvis Presley. Tato hudební trojice u mě na Vánoce nesmí chybět !
Co vám mohu doporučit je aplikace Spotify, je na počítače a telefony a máte zde například kategorii : Happy Holidays, ve které máte na výběr ze spousty hudebních žánrů, proto si dokáže vybrat každý.

Zde je několik typů písní, které poslouchám já osobně nejraději:

Frank Sinatra  
 - Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow! 
- Have yourself a Merry little Christmas
- Santa Claus is comin' to town
- Jingle Bells
- I'll be home for christmas

Dean Martin
Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow! 
- White Christmas
- Rudolph, the Red-Nosed Reindeer
- I'll be home for Christmas
- I've got my love to keep me warm

Elvis Presley
- Blue Christmas
- Can't help falling in love
- Jailhouse rock
- Silent night
- Santa Claus is back in town

A něco z moderní hudby..
John Lennon - War is over (Happy Xmas)
Wham! - Last Christmas
The Drifters - White Christmas
Mariah Carey - All I want for Christmas is You
Johnny Cash - The little drummer Boy

Filmy
Ke každým vánocům si vždy pouštím pár mých nejoblíbenějších filmů. Mezi mé nejoblíbenější patří:

Sám Doma (1 a 2)
Grinch
Střihoruký Edward
Tři Oříšky pro Popelku
Mrazík
Láska Nebeská
Život je Krásný
- Vánoce naruby
- Zázrak v New Yorku

(Co je u mě neobvyklou tradicí, že si na Vánoce ráda dělám jakýsi "marathon" filmů jako jsou Harry Potter, Star Wars, Narnie a jiné..)

Knihy
Jako takovou "vánoční" četbu bych osobně doporučila knihy:

 J.K. Rowling - Harry Potter Kámen Mudrců, Tajemná Komnata
John Green - Sněží, Sněží
Dr Seuss -Jak Grinch ukradl Vánoce 
Charles Dickens - Vánoční koleda

Dekorace
Myslím, že ozdoby a dekorace dokáží vytvořit skvělou vánoční atmosféru v každém domově. U mě v pokoji nesmí chybět světýlka, svíčky a nějaké to jmelí či jiné větvičky. Obývací pokoj se vždy pyšní ozdobeným stromkem.

 A co vy? Máte už zabalené dárky?




Jídlo/Cukroví
K tomu snad není potřeba nic dodávat. Vůně perníčků či lineckých koláčků ve mně vždy vzbudí pocit Vánoc! A ty kořeněné čaje, ach..

Duševní pohoda s rodinou
A nakonec ze všeho nejdůležitější je naše rodina. Pro mě rodina znamená všechno. Je to nezaměnitelný pocit se spolu sejít, povídat si, radovat se a hlavně mít se všichni navzájem rádi. To je to hlavní, o čem jsou Vánoce, o duševním klidu, pohodě a našich blázkých.


Doufám, že jsem vám tímto článkem alespoň trochu Vánočně naladila či inspirovala. Mějte krásné Vánoce, važte si svých nejbližších, užívejte si volného prázdninového času.

  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

0 komentářů