Sobotní výletění

Od Anna - neděle, prosince 06, 2015

5:35 ráno, rozespale odhrnuji závěsy a tiše si zapínám svůj hudební playlist. Den začínám menší snídaní (jogurt a zelený čaj), oblékám se, beru tašku se svačinou a vydávám se na výlet do Drážďan, který pořádá každoročně má škola.
Jako každý rok máme možnost vzít si s sebou člena rodiny, kamarádku. Já vzala Aničku, moji milou kamarádku, s kterou jsem se znala už nějaký ten čas přes instagram, ale osobně se známe sotva měsíc. Poznaly jsme se tak nějak úplně neplánovaně, neměla jsem totiž s kým jít na film o Edovi Sheeranovi a tak jsem sdílela na instagram, zda by se mnou někdo nechtěl jít. Zrovna Anička také plánovala zajít na jeho film, avšak neměla s kým. Proto jsme se domluvily a šly společně. Zašly jsme spolu do kavárny, povídaly si o životech a zakončily to filmem. Byl to skvělý den! Za to jsem opravdu vdečná za sociální sítě, člověk zde dokáže potkat tolik skvělých lidí!

Zpátky k výletu.. 
S Aničkou jsme vyrazily k mé škole, kde na nás čekal autobus a s ním i spousta lidí z mé školy.
Cesty autobusem mám moc ráda, člověk pozoruje krajinu, poslouchá hudbu, povídá si s přáteli. Vážím si takových okamžiků. 

Ranní klid

Po 2 hodinách jsme byli na místě. Pan řidič nás vysadil u Centrálního nádraží Drážďan a celý autobus lidí se rozprchnul po celém městě. S Aničkou jsme se rozhodly, že nejprve projdeme historické centrum Drážďan a až poté se vydáme po obchodech. Anička byla v Drážďanech poprvé a proto to pro ni bylo něco úplně nového. Já však už ani nepočítám kolikrát jsem v Drážďanech byla. Mám pocit, jakobych je znala stejně jako Prahu. Vím kam se jít najíst, kde se procházet, v jakém obchodě nakoupit, čemu se vyhnout.. Avšak vždy se sem s radostí vracím.


Davy čechů
Hřející slunko a náměstí
Poté co jsme se procpaly náměstím, kterým mimochodem zněla pouze čeština (čemuž není divu, čeština by se tam měla už zavést jako druhý úřední jazyk, hehe), vydaly jsme se přes historické centrum jakožto Frauenkirche nebo Zwinger






Drážďanská univerzita

Vánoční výzdoba nesměla chybět!
Zwinger
Trhy plné turistů, kterým se nedalo utéct

Po naší procházce překrásnými Drážďany jsme vyrazily po obchodech. Anička se chtěla podívat do známého obchodu Primark svými levnými cenami, avšak když jsme tam vstoupily hned jsme toho litovaly. Přišlo mi, že tam bylo ještě mnohem více lidí než minulý rok a to je co říct (!) Navíc jsem se cítila, jakobych byla spíše v českém obchodu někde v Praze než-li v německu. Ani ne po hodině strávené v obchodě jsme se sebraly, koupily pár drobností (dárky jakožto laky na nehty a jiné maličkosti) a odešly raději pryč. K našemu štěstí v žádném obchodě už nebyl takový zmatek jako tam. Trochu mě zklamalo, že minulý rok jsem zde nakoupila většinu dárků a tento rok jse skoro odjížděla s prázdnou, jelikož buď bylo vše až moc drahé nebo vlastně nebylo z čeho vybírat, hold budu muset opět dárky řešit v chaotické Praze (snad to nějak zvládnu). 
Upřímně? Nejraději bych lidem dárky ani nedávala. Dala bych všem nějaký obrázek vytvořený mnou a třeba čokoládu, jelikož tito lidé i tak vědí, že je mám ráda a nemusím si přece kupovat jejich lásku! Vánoce mi přijdou čímdál více komerční záležitost, díky kterým na nás obchody tak dobře vydělávají. O Vánocích má být přece hlavní pohoda a klid, naši blízcí a radost ze života..  dárky by měly být to poslední, co se má řešit, to se mi na naší době opravdu nelíbí.

Nakonec jsem odjížděla jen s pár čokoládami a velikánskou únavou, která však nebyla způsobena chozením, ale pouze kvůli šíleným davům lidí kolem. Ale mohu říct, že i přes to všechno byl to jeden z těch skvěle strávených dnů za poslední dobu. Vážím si všeho co mi denní život poskytuje.

Snažte se tolik "nestresovat" nakupováním vánočních dárků a zaměřte se na pohodu a vaše blízké. Mějte krásný prosinec, zatím! 


  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

2 komentářů

  1. Krásný článek :) Do Drážďan se chystám příští týden, tak jsem zvědavá :) Mimochodem, máš krásné fotky (nejen u tohoto, ale i u ostatních příspěvků), a ta jsem se chtěla zeptat, pokud to tedy nevadí, kde fotky upravuješ a čím fotíš? :)
    Děkuji, samozřejmě, pokud nechceš odpovídat, nemusíš, a těším se na další článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) tak to se připrav na davy turistů (ale jinak jsou samozřejmě Drážďany úžasné město!). A ještě jednou děkuji, v tomto článku jsem všechny fotografie pořídila iPhonem 5s, většinou ale používám i fotoaparát Nikon D5300 (18-140mm). Upravuji ve VSCO cam (nebo také občas aplikace Pictapgo) :) snad jsem ti na vše zodpověděla!

      Vymazat