Olšanské Hřbitovy

Od Anna - čtvrtek, června 25, 2015

Často přemýšlím, kam mám jít fotit, kde přemýšlet, nabrat inspiraci. 
Proto jsem se dnes rozhodla jít na Olšanské hřbitovy. 
Olšany jako takové mám strašně ráda, jelikož jsem zde trávila část svého dětství a to v místním pravoslavném kostele a na samotných hřbitovech, kde jsem já, brácha, mamka a taťka chodili na procházky, krmili veverky, a proto odsud mám spoustu šťastných vzpomínek.
.
Olšanské hřbitovy jsou strašně kouzelné místo. 
Všechny hroby jsou tak různé, z odlišných let a člověk si  podstatě může jen představit všechny ty příběhy těchto pochovaných lidí. 
Leží zde i spousta známých českých (německých) spisovatelů, historiků a lidí, co se stali důležitými pro náš Svět.
Já se ráda ale i dívám na náhrobky úplně obyčejných lidí, jelikož každý člověk je (byl) nečím důležitý
.
Olšanské hřbitovy jsou veliké, proto musíte mít minimálně hodinu na to je projít zkrz a stejně neprojdete všechno. 
Každá část hřbitova je něčím jiná, ale všude jsou krásné umělecké sochy, pomníky.
Na celém hřbitově není jediné místo, kde by nebyla zeleň a ve vzduchu jsou neustále slyšet ptáci, je to nesmírně uklidňující.
Jako místo na procházku v Praze bych to rozhodně doporučila, a ani mi nepříjde divné jít se projít na hřbitov, ba naopak, smrt je součást našich životů. Rodíme se, žijeme a pak umřeme, to je naše životní poslaní.
.
Avšak jedna z věcí, z které mi je vždy do breku na hřbitově, je, když vidím starého dědečka / babičku u hrobu jejich zesnulé druhé polovičky, a oní musí žít s pocitem, že už se ten druhý nevrátí.. 
Z toho mi je opravdu smutno..
Musíme si denně vážit našich blízkých, protože oni jsou těmi nejdůležitějšími osobami pro nás.
.













  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

0 komentářů