Jak jsme se vydaly do Berlína

Od Anna - úterý, května 30, 2017


Duben. S mamkou opět přemýšlíme, kam vyrazit, poznat nové město. V Berlíně jsem sice již jednou byla, ale na tak krátkou dobu, že jsem si skoro nic nezapamatovala. A tak balíme věci a vyrážíme napříč našemu malému dobrodružství. V Berlíně jsme během několika hodin a vyrážíme na procházky tímto rozmanitým městem. Míjíme Gerdanmenmarkt a budovu Říšského sněmu. Poznáváme malebné čvrti jako Nikolaikirchplatz, kterých je v Berlíně, kvůli jeho válečné minulosti, jen velmi málo. Díváme se na místní lidi, historické památky a obchůdky. Vžíváme se do Berlínského života
Gerdanmenmarkt


Říšský sněm

Nikolaikirchplatz








Jedna z nejstarších hospod v Evropě, Zur Letzten Instanz


Má nejmilejší

Roztomilé berlínské obchůdky







Kouzelné dvory, které mě tak moc bavilo objevovat

_____

Další den jsme se s mamkou společně domluvily, že navštívíme překrásné město nedaleko Berlína a to Potsdam. Již na první pohled jsem byla unešena Holandskou čvrtí - Holländisches Viertel. K vidění je zde nespočet malebných skandinávských domů postavených z červených cihel. Potsdam jsem si zamilovala na první pohled. 





Místní překrásná keramika
















Květinové trhy




















_____


A náš třetí, tedy poslední den jsme opět vyrazily na procházky skrz Berlínem. Od známé Brandenburgen Tor až přes Topografii teroru věnovanou obětem druhé světové války. Byl slunečný den a tak náš poslední den byl skvělým završením našeho malého výletu.






Maminka



Braniborská brána

Topografie Teroru obětem 2. Světové Války

_____
Pár dojmů o Berlíně: 
Myslím si, že je to velmi různorodé město. V jedné čvrti má člověk pocit, že je to naprosto moderní velkoměsto a pak v té další si říká, kolik historie se zde, navzdory všemu, uchovalo.
Hned na první pohled jsem pociťovala velké množství lidí. Od přistěhovalců až po místní, kteří se spěchem šli každý svou cestou. Myslím si, že se tu člověk nikdy nenudí, je tu nespočet muzeí, akcí a výstav. Stále se něco děje. Avšak po pár dnech nemohu posoudit, jaký asi musí být život v tak velké městě. Jedno je ale jasné, určitě to nebude levné, (ale kde je, že?).

V Berlíně se mi velice líbil výběr jídla. I za slušnou cenu se dokáže najíst doslova v jakékoliv části města, ať už je vegetarián či člověk, co si na maso naopak rád zajde.
Metro mi třeba naopak nabudilo pocit chaosu. Nijak neoznačené linky, každá pouze s malou tabulkou na nástupišti, z které člověk musel vykoumat, kam že se to chce dostat. Velice nepraktické.
Líbilo se mi, jak zde každý dokáže přijít na to své, ač už architektura, strava nebo činnost.

Berlín je město, kam by se uritě měl každý jednou podívat.


  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

0 komentářů