Jak zůstat pozitivní ve světě plném negativních lidí

Od Anna - čtvrtek, prosince 29, 2016



Dnešní článek bude poněkud spontánní. Nemohu říct, že bych své články obvykle nějak dlouho připravovala. Většinou to probíhá tak, že si najdu volnou chvíli, usednu k počítači a když mám zrovna náladu, píšu. Tentokrát to je to ale opravdu "narychlo". Toto téma mě napadlo zcela náhodou, ale přitom nad tím často sama přemýšlím.

A tak tedy, jak zůstat pozitivní ve světě plném negativních lidí? Tahle otázka trápí spoustu lidí, avšak nikoho nenapadá odpověď. V dnešním článku bych vám chtěla přiblížít, jak to vidím já. Co pomáhá mně k tomu, abych navzdory všemu, neztrácela naději a zůstala šťastná, udržela si svůj pozitivní přístup. Jelikož jde čistě o můj pohled na toto téma, je dost možné, že zrovna na vás se tento článek nebude vztahovat a pojmete ho jako něco, čemu ani nerozumíte. Nebo je třeba možné, že vás trochu "obohatím", přivedu na nějakou myšlenku, která pomáhá mně osobně být nad věcí, uchovat úsměv na tváři.

_____

Svými myšlenkami tvoříme svět okolo sebe

Jak smýšlíme se odráží na tom, jak se cítíme. Zda-li jsme šťastní nebo smutní. To, co se odehrává v naší mysli má největší vliv na nás a okolní svět, který vnímáme. Když jsou naše myšlenky pozitivní, náhle vidíme všechno to dobré. Když je nám špatně, naše mysl přemýšlí o všech těch smutcích, které se hromadí a náhle nás všechno štve. 

Už ani nepočítám, kolikrát se mě kamarádky, lidé na twitteru, instagramu, ptali, jak je možné, že jsem neustále tak pozitivní a že ze mě sálá radost. V takových chvílích rádá odpovídám jednoduše. Všechno je to v mysli. Když se naučíš soustředit na to dobré, namísto toho špatného, začne ti docházet, kolik maličkostí ti může způsobovat ona radost. Nemusí to být nic velkého, pouhý usměv na tváři blízkého člověka, čerstvě povlečená postel, oblíbená písnička, dobrá čokoláda. Je tolik maličkostí, důvodů ke štěstí. 

Nejde být neustále šťastný 

I ten nejvíce pozitivní člověk na světě mívá dny, kdy je mu doslova "pod psa". Né každý den bude radostný a plný pozitivity, avšak je na daném člověku, jaký si zrovna ten den udělá. Zda-li se nechá rozhodit někým, kdo ho ve škole nebo v práci naštval a nebo se bude soustředit na již zmíněné radostné maličkosti. 

Avšak bývají i chvíle, které my ovlivnit nemůžeme. Například tehdy, kdy je nám doopravdy smutno, stalo se něco, co nás doslova srazilo na kolena. I smutek je součástí našeho života, ať už si to chceme přiznat nebo ne. Avšak zde je má rada, kterou se já osobně řídím: Člověk si musí občas zasmutnit, avšak nesmí se smutku poddat a zůstávat v něm příliš dlouho. Musíš se oklepat a opět vstát na nohy, zůstat silný, navzdory všemu.

Nenech se ovlivňovat ostatními

Pro nas lidi je vždy jednodušší splynout s davem. Lidé s vlastní hlavou a názorem jsou výjimky, které však potvrzují pravidlo. Nemusíš dělat to, codělají ostatní jenom proto, abys zapadl. Buď sám sebou. To, že se okolní svět mračí neznamená, že se musíš mračit i ty. Buď tou výjimkou, tím jedním člověkem proti ostatním. Buď šťastný a šiř svou radost, nikdy nevíš, komu tím zrovna Ty zlepšíš den.

Kolikrát jedu ranním metrem do školy a  většina cestujících se dívají do svých telefonů, někteří si čtou a nebo tak nějak koukají kamsi do dále. Jejich obličeje jsou ponůré, zkleslé, žádná stopa radosti nebo náznak úsměvu. Ano, komu by se ráno chtělo usmívat, když by člověk nejradši zalezl zpátky do postele. Ale občas si beru na starost role té výjimky, já se totiž ráda usmívám, jentak bez důvodu. Málokdo a málokdy mi ůsměv někdo oplatí, ale já sama z toho mám radost. Protože já mám neustále důvody k tomu být šťastným člověkem.


Z vdečnosti plyne štěstí

Už vám někdy došlo, kolik věcí považujeme za samozřejmost? Většina z nás je zdravá, máme rodinu a blízké. Máme střechu nad hlavou, co jíst a co si obléci. Dokonce máme i internet, drahé telefony a notebooky, něktěří  z nás mají možnost i cestovat. Avšak je tolik lidí, kterým nedochází, že část světa nemá ani třetinu z toho všeho zmiňovaného. Už jsme natolik zvyklí k "luxusu", že neustále prahneme po něčem, co bude ještě víc, co uspokojí naši zhýčkanost.

A to je přesně jedna z věcí, která mě činí šťastným pozitivním člověkem. Je to hodně o uvědomování si. Jsem denně vděčná za všechno, co mám. Nepovažuji nic za samozřejmost, raduji se z maličkostí a i důležitých věcí. Možná, že člověk může mít více, ale nesmíme zapomínat, že by mohl mít i o mnohem méně.

Všechno je to o prioritách

Priority, mé oblíbené slovo. I ten nejvytíženější člověk si najde čas na něco, co ho činí šťastným pozitivním člověkem. Každý máme povinnosti, školu, práci, domácnost. Ale když člověk doopravdy chce, najde si čas pro činnosti, které ho baví a naplňují. To samé platí i o lidech, když vám na člověku záleží, najdete si na něj čas, ať už jste starosta nebo obyčejný student.

I přes to, že mám školu, na své blízké a přátele si čas na jdu vždy. Jde už jen o pouhý princip, jsou pro mě důležití a chci jim to dát najevo. Dále se alespoň 2x týdně věnuji józe, protože mě baví a zároveň je prospěšná pro mé zdraví. Vím, že bych v takové chvíle mohla strávit nad učením, ale vím, že to všechno dokáže počkat.

_____

Doufám, že jsem zrovna tebe trochu navedla k pozitivnímu přístupu. Měj krásné sváteční dny a ještě lepší Nový rok 2017. Ke konci bych už jen dodala, soustřeďme se na to dobré.

  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

4 komentářů

  1. Přesně! Taky se snažím šířit pozitivní myšlení a sama se učím tak za všech okolností myslet, píšu o tom i svůj blog. Děkuju za tenhle článek. Dávám si Tě do oblíbených, našla jsem si Tě na twitteru a hned jsem tě začala sledovat. Díky!

    milujmese.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji ti, určitě se na tvůj blog podívám :)

      Vymazat
  2. Moc se mi líbí tvůj přístup. Zdá se mi takový správný - máš to v hlavě srovnané. Myslela jsem si, že tady najdu něco příliš spirituálního a pro běžného člověka nesplnitelného, ale byla jsem příjemně překvapená. Taky se snažím zachovat pozitivní mysl. Občas se mi to daří. A k tomu všemu bych dodala, zachovat chladnou hlavu a nejednat v afektu. :)
    Děkuji za tento článek a ať se ti daří i nadále.:)
    Jo a tvůj twitter a instagram jsou skvělý, nedávno jsem tě tam objevila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuju! Velice si toho vážím :) a máš samozřejmě pravdu!
      a také ti přeju, ať se ti daří, měj se krásně! :)

      Vymazat