Filmy, které mě oslovily | 2

Od Anna - neděle, října 02, 2016

V dnešním článku bych se s vámi chtěla opět podělit o několik svých tipů, oblíbených filmů. O filmy, které mě něčím zaujaly či inspirovaly, nenechaly mou mysl bez zamyšlení..

Zrození Šampióna / The Blind Side


Film, na který vždy koukám s radostí. Vypráví o mladíkovi z ulice jménem Michael přezdívaný Big Mike, který nevěděl co jsou to znalosti, škola a nic podobného, zatímco žena, kterou zde hraje má oblíbená herečka Sandra Bullock  (ve filmu Leigh Anne Tuohy) je z vyšší vrstvy obyvatelstva, má veliký dům, rodinu, jednoduše vše, na co si vzpomene. 
Život rodiny Tuohových se jednoho večera změní, kdy Anne uvidí Mikea na ulici a nesnese pohled na to, že kráčí sám v dešti, nemá žádný domov. 
A tak se stává součástí rodiny Tuohových, začíná chodit do školy a zjišťuje i o svém skrytém talentu, hraní Amerického fotbalu. Z Big Mikea se stává talentovaný hráč a skvělý bratr, syn, přítel. 
Nejvíce se mi na tomto filmu líbí to, že životě je možné všechno. Příběh je totiž natoečný podle reálných událostí, je důkazem, že i lidé z bohatších rodin dokáží mít pochopení, lítost, soucit. 

Julie a Julia


Tento film vypráví o mladé slečně jménem Julie Powell, která se rozhodla, že uvaří přes 500 receptů své oblíbené kuchařky Julie Childové. Kniha je natočena podle knihy, ale myslím si, že se doopravdy povedla. Já osobně Meryl Streep považuji za velice talentovanou herečku a v tomto filmu svou roli ztvárnila přímo dokonale. Co se týče samotného děje, je velice zajímavé sledovat, jak se obyčejná dívka z kanceláře potýká s profesionálními recepty od tak dlouholeté a zkušené kuchařky. Avšak i samotná kuchařka Julia se stále snaží zdokonalovat a poznávat nové chutě a recepty a tak se zapíše do  kroužku vaření. Více však prozrazovat nechci, určitě se na tento film podívejte! Já jej pokaždé sleduji s nadšením.

Diana


Diana. Film pojednávající o životě princezny Diany, neobyčejné ženě, ochránkyni životního prostředí, humanitarní pomocnice, filantropce a hrdinkou z Walesu. Ani nevím, jak bych měla shrnout tento film. Sama osobně vím, kolik toho princezna Diana stihla udělat, za svého života,
 pro ostatní. Pro mě osobně je opravdovou inspirací a jsem zastánce toho, že její smrt nebyla nešťastnou náhodou. Avšak vrátím se tedy zpátky k filmu.
Je zde ukázán její život, osobní okamžiky, vzestupy a pády, potíže a radosti. Líbí se mi, jak bylo ve filmu zachyceno její dobro, to vnitřní světlo, které z ní vyzařovalo. Myslím si také, že Naomi Watts tuto roli zvládla úžasně, jakoby byla s Dianou jedno tělo. I jistá podobnost mezi nimi dodávala jakousi pravdivost, kterou Diana v sobě měla. 
Pro mne je to velice emotivní film. Na konci mi stékaly slzy po tváři. Upřímně je mi moc líto, že tak hodný člověk opustil tento svět tak brzo. Věřím však, že je na lepším místě a tam někde nahoře jsou hodní lidé také potřeba.
Pokud vás život princezny Diany z Walesu zajímá, určitě se na tento film podívejte.

Poslední prázdiny / Last Holiday


Poslední film, který jsem si pro vás dnes připravila je opět o vaření (ach ano, filmy o vaření mám opravdu ráda). Tentokrát se děj odehrává tady, v České republice! I přes to, že většina herců je z Ameriky a Francie, místem dění se stávají Karlovy Vary, přesněji Grand Hotel Pupp. Pokaždé, když tento film sleduji, pociťuji jakousi malou "pýchu", že zrovna někdo jako Queen Latifa nebo Gerrard Depardieu navštívili nás, maličký stát v srdci Evropy.
Nicméně, něco o samotném ději. Pojednává o žene jménem Gorgia, pro kterou je vášeň vařením, avšak sama pracuje v supermarketu. Po vyšetření v nemocnici zjišťuje, že má nevyléčitelnou rakovinu v mozku. A tak se rozhoduje, že si své poslední dny, prázdniny užije naplno. Utratí své veškeré našetřené peníze a začíná si plnit sny. Jeden z jejich velikých snů bylo ubytovat se právě v tomto hotelu Pupp a ochutnat jídla od mistra v kuchyni, Chefa Didiera.
A jak tento příběh dopadne? To vám už prozrazovat nechci.

___

A to by bylo vše z mého filmového příspěvku, mějte krásný podzimní den



  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

2 komentářů

  1. Kromě posledního jsem žádný z filmů neviděla, takže děkuju za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zaco!:) Určitě se na tyto filmy podívej, jsou skvělé :)

      Vymazat