Sebeláska aneb jak milovat sám sebe

Od Anna - sobota, srpna 13, 2016

V dnešním kratkém článku bych chtěla zmínit pár slov o lásce, ale ne o ledajaké. O lásce, která je podle mého názoru ta nejdůležitější, sebeláska. Co to vlastně znamená milovat sám sebe? Jak toho vlastně dosáhnout? A je-li to vůbec možné?

V dnešní době nás ovlivňují média, společnost, vlastně snad úplně všechno, co je kolem.
Otevřete jednu sociální síť a tam na vás čeká modelka s perfektní postavou, pletí a úsměvem a vy si říkáte, jestli je vůbec opravdová. Osobně si myslím, že krása má tisíce podob a nemusí být podle nějakých "měřítek". Neříkám, že tyto slečny nejsou krásné, určitě jsou. Myslím si však (a to říkám opravdu vážně), že nejdůležitější krása se skrývá uvnitř. Možná, že nejde spatřit na první pohled, ale časem ano. Je to jako s knihou. Od pohledu nemusí být nijak lákavá, avšak poté, co se začtete a začnete poznávat stránku po stránce, zjistíte, že to je přesně ta kniha, kterou jste hledali celý svůj život.
A s tím se váže i láska k sobě samému. Nemusím být perfektní, mít dokonalé tělo a pleť bez jediného pupínku. Věřím, že na každého člověka čeká ten pravý/pravá, co jej bude milovat nehledě na všechny jeho nedokonalosti. Kdo bychom potom byli, kdybychom byli ve všem dokonalí? Od toho jsme přece sami sebou, to z nás dělá jedinečné bytosti, tím kým jsme dnes, tady a právě teď.




Co se týče mě a sebelásky, jsem šťastná, že se mám ráda právě takovou, jaká opravdu jsem. Nic bych na sobě neměnila, opravdu. Měla jsem to štěstí, že odmalička mě má mamka ve všem podporovala a věřila ve mě. Možná i to mi dodalo tolik odvahy a sebejistoty, která vedla k tomu, abych se měla ráda.
Víra. Možná zde se mnou nebude souhlasit každý, ale jelikož jsem se narodila do pravoslavné (křesťanské) rodiny, řídila jsem se velice známou větou z Bible. ,,Miluj bližního svého, jako sebe samého". Myslím si, že je tato věta dosti výstižná a přesně říká, pokud nedokážeš milovat sebe, nezvládneš milovat ostatní. Je proto důležité mít se doopravdy rád, nehledě na své chyby. Neznamená to však, že bychom se neměli zlepšovat, je důležité pracovat na nedostatcích, o kterých víme. Nic se však nemá přehánět.




A na závěr bych řekla, miluj sám sebe. Když miluješ sebe samého, dokáží tě milovat ostatní lidé. Chval sám sebe a příjmi své nedokonalosti. Buď svou vlastní oporou. Pečuj o své tělo i duši. Čti knihy, které tě rozvíjejí, poslouchej hudbu, která tě naplňuje, sportuj, jez zdravě, ale občas si dopřej i něco sladkého. Pochval se za všechno, co ti tvé tělo a mysl poskytuje. Raduj se více ze života, protože zrovna ty si dostal/a tu šanci zde být.

Měj se rád/a

  • Sdílej:

Taky se ti může líbit

10 komentářů

  1. Závidím ti, že máš ráda sama sebe. Mně to pořád nejde. Není to lehké, ale kdo miluje sebe samého, má vlastně všechno, co potřebuje. Od toho se totiž odvíjí vše ostatní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se to časem určitě naučíš :) vím, že to není lehké, i já sama jsem si tím chvílemi procházela. Ale nakonec zjištíš, že ty samotná jsi nejdůležitější a tvé já tě bude dorpovázet po zbytek tvého života. Je proto důležité mít se doopravdy ráda

      Vymazat
  2. Nádherný článok, vážne krásne slová. Ty máš neskutočne jedinečný dar krásne písať a verím v to, že by si to takýmito preslovmi dosiahla v živote veľmi ďaleko. Máš krásnu dušu a dúfam, že budeš taktiež navždy šťastná. Miluj svet a bude ti poskytnutý krásny život. Ahoj��❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ani nevíš, jak moc mě těší něco takového číst. Si velice hodná bytost, děkuji ti za krásná slova <3

      Vymazat
  3. Moc hezký a pravdivý článek. Jen ta realizace není vždy jednoduchá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). To máš samozřejmě pravdu, ale když už jednou zvládneš příjmout sám sebe, dokážeš vše

      Vymazat
  4. Tento text je lepší než nějaký motivační články, obrázky, citáty a tak podobně. Moc krásný. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám v tomhle hroznej problém, nemám nijak ráda svoje tělo, ale vždycky si řeknu, že na tom přece nezáleží a navíc můj typ postava se podle mě celkem klukům líbí...
    Pak přijdu do školy a kluci začnou říkat, že mám hnusnej zadek, a že nejsem hezká (i když to možná ani nemyslí tak vážne, třeba je to za pár let přejde ta puberta) a že tamta je hezčí a tahle je hnusná a absolutně neřešej jestli je ta holka milá, hodná, chytrá nebo je to zlá svině...
    A jak se mám mít pak ráda, když mi to furt někdo vyvrací?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Viki, vykašli se na to, co říkají ostatní. Máš vlastní mozek, vlastní rozum, tak proč by ses měla podřizovat nějakým pitomým narážkám od lidí, co za to nestojí? Měj se ráda takovou jaká jsi, a pokud s něčím na sobě nejsi spokojená, zapracuj na tom, udělej proto něco. Nikdy se však neměň jenom kvůli tomu, co ti řekl někdo jiný. Je to TVŮJ život a ty máš právo na to, prožít, jak ho chceš TY, nikdo jiný.
      Já osobně jsem sama sebou a o svých nedokonalostech vím. Ano, i občas já si poslechla nějakou tu narážku od okolí, ale upřímně? Když jsem se sebou spokojená já, nezáleží mi na tom, co si myslí ostatní. Žiju jen a pouze pro sebe, nikoliv pro to, abych potěšila jiné.

      Měj se krásně, snad jsem ti trochu pomohla :)

      Vymazat